Výzkumy ve vzdělávání

Naše výzkumy ve vzdělávání představují inovativní metodu, jak otestovat efektivitu výukových materiálů, metod, pomůcek, nástrojů, plánů nebo osnov, odhalit efektivní a neefektivní podněty a přizpůsobit vzdělávání dle potřeb cílových skupin, respektive dle fyziologie jejich mozku.

 

K výzkumům využíváme:

  • měření kognitivních reakcí v mozkové aktivitě
  • měření dlouhodobých změn kognitivních funkcí
  • monitoring zrakových reakcí, respektive vizuální pozornosti

 

Výhodou těchto výzkumů je, že odhalí skutečné reakce žáků a studentů. Metodu využíváme také pro evaluace výukových nástrojů a zjišťujeme tak například:

  • zda jsou výukové materiály efektivní a vyvolávají žádoucí kognitivní procesy

  • které části materiálů zvyšují pozornost

  • kterým částem žáci nevěnují pozornost

  • které podněty podporují paměťové procesy 

  • které podněty stimulují emoce důležité pro zapamatování výkladu nebo motivaci k výuce

  • který styl výuky nebo forma ověřování znalostí optimálně podporuje kognitivní schopnosti 

  • které metody zrychlují rychlost myšlení apod. 

« více »   
light


VyhledatVytiskni tuto stránkuPoslat odkaz na tuto stránku › Výzkumy ve vzdělávání

© 2018 Insion